Reflecții personale




„Non violenţa conduce la cea mai înaltă moralitate care reprezintă ţinta evoluţiei, până nu ne oprim din rănirea tuturor fiinţelor vii, suntem încă sălbatici.”
                                               Thomas Alva Edison

Așteptările mele privind găsirea unor noi metode de prevenire și combatere a violenței au fost îndeplinite. Am aflat despre sistemul peer-madiation, despre posibilitatea creării unei baze de date înregistrând fișele de violență și despre strategii de prevenire și combatere a violenței la nivelul școlii și a clasei. Multe dintre sarcinile pe care le-am rezolvat au fost bine gândite și foarte interesante. M-au ajutat să reflectez asupra acestui fenomen atât de complex. Eu cred că consultarea tuturor resurselor legate de violență necesită mai mult timp, de care ducem lipsă în această perioadă de sfârșit de an.
Mi-au plăcut foarte mult filmele care au fost promovate: Freedom Writers (la sarcinile de lucru) și Calea împăratului (la întâlnirea face-to-face).

Reflecții 1. săptămână
Am aflat mai multe despre noțiunea de violență școlară și chiar despre importanța comunicării, prezentat în unitatea de lectură. Studiul de caz și aceste mituri ne-au ajutat să începem o comunicare eficientă pe această temă. Vor fi întodeauna întrebări, dar vom găsi răspuns pe parcursul cursului.

 Autoevaluare 1. săptămână
După autoevaluare pot să afirm că mă aflu între 3-4 pe scala de la 1 la 6. Deci sunt în plină dezvoltare la capitolele A îvăța să înveți, Crearea portofoliului și Participarea la o comunitate de învățare. 
După verificarea chestionarului completat pot să afirm că pot lucra individual, am competențe de procesare a textelor și am capacitatea de a utiliza Netul. Nu vorbesc prea mult nici în viața cotidiană, deci expunerea opiniilor și ideilor au același procent cu comunicarea verbală. Trebuie să acord mai mult timp pentru citirea unităților de lectură.

 Reflecții personale și autoevaluare
Sunt importante întâlnirile face-to-face, pentru că astfel cunoaștem alte laturi ale personalității colegilor.În fiecare școală există vioență, dar formele de manifestare și intensitatea lor diferă. În mediul online putem să gândim și să ne exprimăm liber.
Privind autoevaluarea, mă consider în dezvoltare privind fiecare etapă: de reflecții asupra experiențelor, la lectură și creație, chiar și la explorarea spațiului de învățare. Analizez fiecare intervenție pe forum, dar de cele mai multe ori din lipsă de timp formulez intervenții scurte. Pot argumenta, dar folosesc deseori argumentele din propria experiență trăită în mediul școlar. Este folositor să explorăm diferitele resurse, dar această perioadă este foarte aglomerată și simt că trece timpul foarte repede pe parcursul fiecărei activități.

 Impresii de călătorie
Această călătorie parcursă împreună a fost o experiență plăcută și interesantă. Am aflat multe lucruri noi, pe care le pot valorifica în continuare. Mulțumim această șansă acordată facilitatorilor și dorim să aibă mult succes în continuare.
 Autoevaluare
Gândire strategică și sprijin acordat colegilor pentru formulare unui plan de activități- 4- în plină dezvoltare
Crearea portofoliului de învățare- 5- foarte activă
Crearea unei viziuni- 4- în plină dezvoltare